dazed by liquor
分類別検索 | 野外彫刻 |
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所蔵者 | 所蔵外 |
資料名(日本語) | dazed by liquor |
Document Name | dazed by liquor |
作者 | [gh/e](御幸 朋寿・永田 康祐・砂山 太一) gh/e |
制作年 | 2015 |
設置場所 | |
材質 | FRP、鉄 |
サイズ | H190xW470xD180cm |
重量 | 550kg |
出展 | 第26回UBEビエンナーレ(現代日本彫刻展) |
作家のことば | |
作品解説 | 布について考える。 布は、たわんだり、突張ったり、垂れたり、はためいたりする。するとそこには、皺やよじれ、もしくは張力による独特の表面が生まれる。私たちは、このような布によって起こされた布の形態、布の布性とも言うべき質に魅力を感じる。素材がそれ自体としてそうあろうとする形に強く惹かれるのだ。 例えば、広い原っぱに布が掛けてあるような風景を想像する。引っ張られてしわがよったり、風が吹いて大きくはためいたりする。そういった有り様、もしくは風景のようなもの、形態であると同時にできごとでもあるような、そういった形態になる前の質感のようなものを、宇部の湖畔に置いてみたい。 一反の布を掛けるという単純で、そしてささやかな介入を、この作品を通じて行うことができたらと思う。 Think about cloth. Cloth bends, stretches, sags and flutters. Its creases, torsion and tension create a unique surface. We are attracted to the shape that cloth makes, and to its particular quality. That the material itself takes these shapes is very fascinating. Image a landscape where a wide cloth is spread over a huge open field. Pull it to unravel its creases and it flutters with the wind gusts. This phenomenon, this landscape, it is both a creation and a form at the same time. We want to place its quality across the side of Lake Tokiwa before the cloth takes a form. We hoped that the simple spreading of a cloth and then modest interventions could occur through this object. |
資料ID | 23343 |
旧番号 |