Total Theatre

分類別検索野外彫刻
所蔵者所蔵外
資料名(ヨミ)トータルシアター
資料名(日本語)Total Theatre
Document NameTotal Theatre
作者Kai SCHIEMENTZ Kai SCHIEMENTZ
制作年2011
設置場所
材質アルミニウム、檜、鉄、ネット
サイズH290xW290xD320cm
重量180kg
出展第24回UBEビエンナーレ(現代日本彫刻展)
作品解説建物や舞台のステージは、世界を表象するドラマティックな演技のための空間です。トータル・シアターは、イタリアルネッサンスの学者ジュリオ・カミッロが1550年に書いた“劇場の記憶”の考えと関係して生まれました。通常の建築の見方を転換する彼の劇場では、観客は中央に立ち、世界を表象する舞台となった観客席を見渡します。鑑賞者はテラスに座って舞台で演じられている劇を見るのではなく、自分自身が舞台の中央に立ち、舞台となった存在しない観客席を見ることになります。ギリシア人の哲学者プラトンは、十二面体を世界/宇宙の基本形として使用しました。トータル・シアターは、歩くことのできる木製の十二面体で、ネットをはった三角形をたどって中に入ることができます。
ビエンナーレ会場に設置された勝刻の間を通り抜けるというよりはむしろ、鑑賞者が、作品の中央に横たわり、世界を探検することで、ビエンナーレをよりパブリックなイベントへと変えていきます。観客は、くつろいで横たわりながら、構造の外にあるあらゆるものを見ることができるでしょう。

The stage of a theatre place or building offers the space for dramatic action representing the world. The Total Theatre came about in relation to the idea of the "Theatre of Memory" described in 1550 by the Italian Renaissances scholar Giulio Camillo. In his theatre, which reverses the normal perspective of such buildings, the spectator stands in the centre and looks into the auditorium, which represents the world. Thus, the visitor no longer sits on the terraces looking at the drama performed on the stage, but stands himself amidst the scene viewing the (not existing) auditorium. The Greek philosopher Plato used the dodecahedron as the quintessence the world/cosmos.
The Total Theatre is a walkable wooden dodecahedron, which you can enter from each side via triangles, stringed with a net. Rather than walking through the sculptures of the Biennale, visitors can lie in the centre of a sculpture, exploring the world and turning the Biennale into a public event. The spectator lies and sees everything outside of the structure, while relaxing.
資料ID23272
旧番号

PageTop