photo:NAKAMICHI Atsushi / Nacása & Partners

  • 画像切り替えサムネイル画像 その1

  • 画像切り替えサムネイル画像 その2

  • 画像切り替えサムネイル画像 その3

  • 画像切り替えサムネイル画像 その4

  • 画像切り替えサムネイル画像 その5

  • 画像切り替えサムネイル画像 その6

  • 画像切り替えサムネイル画像 その7

  • 画像切り替えサムネイル画像 その8

  • 画像切り替えサムネイル画像 その9

  • 画像切り替えサムネイル画像 その10

  • 画像切り替えサムネイル画像 その11

  • 画像切り替えサムネイル画像 その12

  • 画像切り替えサムネイル画像 その13

  • 画像切り替えサムネイル画像 その14

  • 画像切り替えサムネイル画像 その15

  • 画像切り替えサムネイル画像 その16

  • 画像切り替えサムネイル画像 その17

  • 画像切り替えサムネイル画像 その18

  • 画像切り替えサムネイル画像 その19

  • 画像切り替えサムネイル画像 その20

  • 画像切り替えサムネイル画像 その21

  • 画像切り替えサムネイル画像 その22

  • 画像切り替えサムネイル画像 その23

  • 画像切り替えサムネイル画像 その24

  • 画像切り替えサムネイル画像 その25

  • 画像切り替えサムネイル画像 その26

  • 画像切り替えサムネイル画像 その27

  • 画像切り替えサムネイル画像 その28

  • 画像切り替えサムネイル画像 その29

  • 画像切り替えサムネイル画像 その30

  • 画像切り替えサムネイル画像 その31

  • 画像切り替えサムネイル画像 その32

  • 画像切り替えサムネイル画像 その33

  • 画像切り替えサムネイル画像 その34

  • 画像切り替えサムネイル画像 その35

  • 画像切り替えサムネイル画像 その36

  • 画像切り替えサムネイル画像 その37

  • 画像切り替えサムネイル画像 その38

  • 画像切り替えサムネイル画像 その39

  • 画像切り替えサムネイル画像 その40

  • 画像切り替えサムネイル画像 その41

  • 画像切り替えサムネイル画像 その42

  • 画像切り替えサムネイル画像 その43

  • 画像切り替えサムネイル画像 その44

  • 画像切り替えサムネイル画像 その45

  • 画像切り替えサムネイル画像 その46

  • 画像切り替えサムネイル画像 その47

  • 画像切り替えサムネイル画像 その48

  • 画像切り替えサムネイル画像 その49

  • 画像切り替えサムネイル画像 その50

  • 画像切り替えサムネイル画像 その51

  • 画像切り替えサムネイル画像 その52

  • 画像切り替えサムネイル画像 その53

  • 画像切り替えサムネイル画像 その54

  • 画像切り替えサムネイル画像 その55

  • 画像切り替えサムネイル画像 その56

  • 画像切り替えサムネイル画像 その57

  • 画像切り替えサムネイル画像 その58

  • 画像切り替えサムネイル画像 その59

  • 画像切り替えサムネイル画像 その60

  • 画像切り替えサムネイル画像 その61

  • 画像切り替えサムネイル画像 その62

  • 画像切り替えサムネイル画像 その63

  • 画像切り替えサムネイル画像 その64

  • 画像切り替えサムネイル画像 その65

  • 画像切り替えサムネイル画像 その66

  • 画像切り替えサムネイル画像 その67

  • 画像切り替えサムネイル画像 その68

  • 画像切り替えサムネイル画像 その69

  • 画像切り替えサムネイル画像 その70

  • 画像切り替えサムネイル画像 その71

  • 画像切り替えサムネイル画像 その72

  • 画像切り替えサムネイル画像 その73

  • 画像切り替えサムネイル画像 その74

  • 画像切り替えサムネイル画像 その75

  • 画像切り替えサムネイル画像 その76

  • 画像切り替えサムネイル画像 その77

  • 画像切り替えサムネイル画像 その78

  • 画像切り替えサムネイル画像 その79

  • 画像切り替えサムネイル画像 その80

  • 画像切り替えサムネイル画像 その81

  • 画像切り替えサムネイル画像 その82

  • 画像切り替えサムネイル画像 その83

  • 画像切り替えサムネイル画像 その84

  • 画像切り替えサムネイル画像 その85

  • 画像切り替えサムネイル画像 その86

  • 画像切り替えサムネイル画像 その87

  • 画像切り替えサムネイル画像 その88

  • 画像切り替えサムネイル画像 その89

  • 画像切り替えサムネイル画像 その90

  • 画像切り替えサムネイル画像 その91

  • 画像切り替えサムネイル画像 その92

  • 画像切り替えサムネイル画像 その93

  • 画像切り替えサムネイル画像 その94

  • 画像切り替えサムネイル画像 その95

  • 画像切り替えサムネイル画像 その96

  • 画像切り替えサムネイル画像 その97

  • 画像切り替えサムネイル画像 その98

  • 画像切り替えサムネイル画像 その99

  • 画像切り替えサムネイル画像 その100

SEEDS of THE DAY AFTER TOMORROW

ArtistHIBINO Katsuhiko
Year2007
Material/ Techniqueacrylic, gansai, Chinese ink, paper powder, mud, earth, charcoal, coal, pebble and pencil on cardboard
Size/ DurationH153 × W153 × D0.8cm [except No.10, 12], H153 × W153 × D0.3cm [No.10, 12], (99 pieces)
Copyright Notice© HIBINO Katsuhiko
Year of acquisition/ donation2008(作品購入年月日:2008/07/04)
DescriptionBorn in Gifu, Japan in 1958. Lives and works in Tokyo.

Hibino Katsuhiko first attracted attention in the 1980s with his artworks made from cardboard, and he subsequently went on to break new ground with his activities across various genres including graphic design, stage design, and performance. Since the 1990s he has held numerous workshops, the experiences of which have had a major influence on his own art practice. The experience of confronting the ‘self’ through encounters with the ‘other,’ which Hibino refers to as the “HOME → AND ← AWAY” SYSTEM, lies at the heart of his current activities.

In 2007, 21st Century Museum of Contemporary Art, Kanazawa was covered in some 2000 morning glory plants as part of the ‘Katsuhiko HIBINO Art Project “HOME → AND ← AWAY” SYSTEM,’ which was organized by the museum. Asat te Asagao Project 21, which came to symbolize this project that links individuals and regions, has its origins in the cultivation of morning glory plants that Hibino began in Niigata prefecture as a method of getting to know the local people, the seeds eventually finding their way to various places around the country. "Asatte Asagao Project 21" is both an installation work in the form of a collaboration involving architecture and a project-type work created together with members of the public. "SEEDS of THE DAY AFTER TOMORROW" is a profile of the seeds collected from Asatte Asagao morning glories, while "Model for “SEED is SHIP”" is a model for SEED is SHIP, a work in which a ‘seed’ is presented in the form of a ‘ship’ that is supported travel in time and space. Both are central to Hibino’s art practice as part of the “HOME → AND ← AWAY” SYSTEM. "Model for [But-a-I]" is Hibino’s proposal for a stage design on the occasion of his collaboration with NODA Hideki as the second year of the “HOME→AND←AWAY” SYSTEM. The stage, which consists of 2000 Japanese cypress trees that appeared in the exhibition space, was later reconstructed in Mie and Tokyo among other locations, and forms the stage for new activities being undertaken by Hibino.

PageTop