The after apple

OwnerOther
Search TypeOutdoor Sculpture
Japanese Titleアフターアップル
Artist石上 和弘 ISHIGAMI Kazuhiro
Year2017
Size240x280x280
Weight1700kg
Conceptりんごの芯の彫刻は、食べられてしまった後の姿として心もとなく映るかもしれないが、芯の周りのなくなった部分のエネルギーは、食べた私たちの一部になっている、と見ることもできる。食べる行為は空間を作ることを目的としないが、その跡は、生に転換した証であり、充実した空間とも言えるだろう。ここでは、その削がれた空間の構築(彫刻の作り方)に、建築的な方法を用いてみる。食べ終えた芯を柱にし、内部は板を張って、床から柱そして天井を一体として作る。結果、丸まった緑側のような開放的な空間が現れ、そこは人が寛ぐ場所ともなる。芯の内側は地面と繋がっていて、屋根に降った雨を集めて植物が育つ。

A sculpture of the core of an apple might look a little sad as it is a figure of an eaten thing. However, it is possible to think that the lost energy around the core became a part of us who ate this apple. The act of eating does not intend to create a space, but a mark of it is a proof of conversion to life, and could be a fulfilled space as well. With this sculpture, I use architectural method to construct this shaved space (to make sculpture). Setting the core as a pillar, I panel the inside and create the entire space - from the floor to the pillar and the ceiling - as one space. As a result, there emerges an open space like a curved loggia, and it functions as a relaxing space for people as well. Inside the pillar is connected to the ground, gathering the rainwater and it helps the vegetation in Ube to grow.
Document ID23368
Source第27回UBEビエンナーレ(現代日本彫刻展) 島根県吉賀町賞 市民賞(緑と花と彫刻の博物館賞)

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